راهكاری برای تحول در آموزش و پرورش

راهكاری برای تحول در آموزش و پرورش كنكور هنر: معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی آموزش و پرورش با اشاره به اینكه باید مركز ثقل تمام فرصت ها و ظرفیت های موجود را به داخل مدرسه ببریم و به سمت تقویت جایگاه مدرسه حركت نماییم اظهار داشت: مدرسه یعنی جایی كه فرصت های فراگیر و باكیفیت یادگیری در آن تدارك دیده می شود.


به گزارش كنكور هنر به نقل از ایسنا، علی باقرزاده در نشست تبیین سیاست ها و اولویت های وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۸ كه در سالن اجتماعات ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش انجام شد با اشاره به اینكه باید زنجیره ای از اقدامات متصل به هم در دستگاه تعلیم و تربیت و بیرون از آن صورت گیرد تا تحول رخ دهد اظهار داشت: اگر آموزش و پرورش یك سوژه ملی است باید برای آن دغدغه و عزم ملی نیز شكل بگیرد.
وی افزود آموزش و پرورش یك ساحت مهم می باشد و می تواند پیشرانی برای توسعه باشد. نمی توان آموزش را مستقل از قانون، اقتصاد، سیاست و فرهنگ بهبود داد. باید همه عناصر جامعه آموزش و پرورش را در ایجاد تحول همراهی كنند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اینكه باید مركز ثقل تمام فرصت ها و ظرفیت های موجود را به داخل مدرسه ببریم و به سمت تقویت جایگاه مدرسه حركت نماییم اظهار داشت: مدرسه یعنی جایی كه فرصت های فراگیر و باكیفیت یادگیری در آن تدارك دیده می شود.
وی بحران اصلی برای هر تمدنی را بحران در یادگیری دانست و اظهار داشت: این بحران می تواند تمام فرصت های جامعه را از بین ببرد. باید باور نماییم مدرسه، واحد تحول، مربی، زمینه ساز، دانش آموز، عامل و برنامه درسی فرصت ساز تحولات است. برنامه درسی عامل شتاب دهنده به همه عناصر داخلی در اجرای تحول است.
باقرزاده اضافه كرد: نسبت برنامه درسی به زیرنظام های دیگر مانند نسبت موتور به باقی اجزای یك ماشین است. هدف اصلی در سازمان پژوهش استقرار حوزه های ۱۱ گانه تربیت و یادگیری است. باید به سمت تقویت مهارت تفكر و اندیشه ورزی و تربیت تمام ساحتی برویم.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بر تعهد و التزام و همسویی همه بخش ها با برنامه درسی اصرار كرد و اظهار داشت: شكاف دانشی و راهبردی در لایه های مختلف اجرایی دیده می شود. بین آنچه انجام می دهیم و آنچه باید انجام بدهیم فاصله وجود دارد و هنر مدیریت كلان كاهش این شكاف است.



1398/05/07
21:30:17
5.0 / 5
3280
تگهای خبر: اجرا , پژوهش , دستگاه , ساز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر