حذف بیشتر از ۴۹ هزار دانش آموز از مدارس انگلیس

حذف بیشتر از ۴۹ هزار دانش آموز از مدارس انگلیس به گزارش كنكور هنر بررسی های به عمل آمده از مدارس انگلیس از آن حكایت می كند كه بیشتر از ۴۹ هزار دانش آموز از یك دوره بدون هیچ توضیحی از چرخه نظام مدارس این كشور حذف شده اند.


به گزارش كنكور هنر به نقل از ایسنا، كارشناسان موسسه سیاست آموزشی (EPI) در انگلیس اعلام نموده اند كه از هر ۱۲ دانش آموز یك نفر، معادل ۸.۱ درصد از دانش آموزان از گروه ملی كه مقطع متوسطه را در سال ۲۰۱۲ میلادی آغاز كرده و در سال ۲۰۱۷ میلادی به آخر رسانده اند، بدون هیچ دلیل مشخصی از چرخه مدارس حذف شده اند.
اتحادیه های آموزشی انگلیس این یافته ها را تكان دهنده دانسته اند. موسسه سیاست آموزشی طی این دوره پنج ساله مجموع ۵۵ هزار و ۳۰۰ مورد حذف نامشخص را در مورد ۴۹ هزار دانش آموز شناسایی كرده اند به صورتی كه بعضی از این دانش آموزان حتی بیشتر از یك مرتبه از سیستم آموزشی حذف شده اند و به نظر می آید این تعداد در سال های اخیر افزایش یافته باشد.
برای نخستین بار این تحقیق ها دانش آموزانی را كه به دلایلی هم چون مشكلات خانوادگی همچون اسباب كشی و جابه جایی خانه یا انتقال به یك مدرسه بهتر از نظام مدارس حذف شده اند، در نظر گرفته است. از همین رو دانش آموزانی كه با تحریك مدارس و به منظور بالا بردن سطح آموزشی مدرسه و هم با هدف كاهش تعداد دانش آموزان ضعیف تر در مدرسه یا به علت كمبود بودجه از محیط آموزشی كنار گذاشته شده اند در این تحقیقات به شمار آمده اند.
این تحقیق كه ادعا می شود جامع ترین تحلیل در مورد حذف دانش آموزان از مدارس است، هم چنین نشان داده كه شمار دانش آموزان ناپدید شده در بعضی از مدارس بسیار بالا بوده است. تنها ۳۳۰ مدرسه كه شش درصد از مدارس متوسطه در انگلیس را می سازند، حدودا یك چهارم (۲۳ درصد) از كل حذف های نامشخص را در سال ۲۰۱۷ میلادی شامل شده اند.
بعضی از این دانش آموزان ناپدید شده طی یك "حركت مدیریتی" و زمانی كه مدارس، موسسات دیگری را برای آموزش به آنها پیشنهاد می كنند از مدارس حذف شده و برخی دیگر هم به ادامه تحصیل در خانه تشویق می شوند. برخلاف اخراج های رسمی هیچ نیازی نیست تا دلیل حذف این دانش آموزان از مدارس ثبت گردد.
هم اكنون دولت انگلیس در حال بررسی اخراج های رسمی و این گونه ناپدیدشدن ها و حذف دانش آموزان از مدارس است. برخی مسئولان مربوطه هم تاكید دارند كه علیرغم این آمار و ارقام شوكه كننده، بهتر است پا را از ارقام فراتر گذاشته و به دنبال تفسیر علل این معضل باشند تا آن دسته از سیاست های دولتی را كه آموزش های فراگیر و باكیفیت را تحت تأثیر قرار می دهند به چالش بكشند.
بنابر نوشته روزنامه گاردین، وزارت آموزش و پرورش انگلیس با عنایت به این كه خیلی از این ناپدید شدن ها به علت بالا بردن سطح كیفی مدارس و حذف دانش آموزان ضعیف توسط خود مدارس صورت می گیرد، در این مورد اعلام نموده است: این برخلاف قانون است كه دانش آموزان را بر مبنای نتایج تحصیلی حذف نمایند و هر مدرسه ای كه چنین كاری صورت دهد، قانون را نقض كرده است. دولت در حال بررسی علت این ناپدید شدن ها بوده و به تمامی مدارس در این مورد تذكر داده می شود.



1398/02/15
19:25:39
5.0 / 5
4155
تگهای خبر: تحصیل , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر